Non, non me trabuquei de título, non quería decir "o desafio da intelixencia artificial (IA)".
Leendo a editorial que enlazo no tuit do día caín en que análogamente ós "coidados perdidos" (Missed Care) concepto sobre o que xa teño escrito ; na xestión tamén a presión do sistema acada que se adique moito esforzo a actividades de "escaso valor" medido pola súa repercusión no resultado da actividade no benestar de pacientes e profesionais.
Lembrei una "tuitversación" con Enrique Castro en torno á hixiene de mans (a outra festiña de fotos e paripé do mes) na que apuntabamos a que en case nengún cálculo de "cargas de traballo" se ten en conta o tempo que hai que adicar a esta importantísima actividade.
E enlacei eso coa proposta de "cartera de servicios" no plano anual de xestión que se nos presentou ós equipos de atención primaria da GASBI e tratei de facer un cálculo do tempo que debería adicar a cumpli-los mínimos que en dita proposta se indican para o cupo de 1527 persoas ás que atendo...
MEDORA non é un aplicativo novo, xa ten as súas décadas; por iso "corre", ou mellor dito, "arrastrase" en explorer mais non é tan malo como GACELA e ten a vantaxe de enfocarse mais a como é a realidade asistencial. No tocante á agregación de datos, a "palanca" que transforma un sistema de rexistro nun sistema de información, presenta grandes carencias; por exemplo, a lista de posibles nomes para os procesos non semella seguir un estandar tipo CIE-10 ou similar.
Seguramente mais pronto que tarde dende consejería se implementará un sistema de IA para a axuda á diagnose nas probas por imaxe ou para a brinda-lo tratamento mais axeitado no cada vez mais complexo panorama da farmacoloxía "personalizable"... mais
E si tratan de aplica-la IA ó cálculo do tempo de profesionais preciso para brinda-la atención que, segundo a evidencia dispoñible, precisan as necesidades da poboación?
Igual lles dá medo rebentar os superordenadores tratando de cadrar necesidades e cartos en entornos de "reducción da presión fiscal".
Buenas tardes. Te comento que el buscador de los procesos clínicos de Medora sigue un standard internacional llamado Snomed que utiliza el lenguaje habitual y lo codifica y relaciona con los catálogos conocidos como CIE 10 Es, NANDA-I, CIAP 2, etc, lo que permite realizar explotaciones de datos para cartera para las clasificaciones para la estratificación de pacientes, etc..
ResponderEliminarEn cuanto a la IA, tengo la esperanza que pueda ayudar a dar un salto al sistema de guías asistenciales y al módulo de cuidados de los algoritmos actuales que los generan a partir de los datos de la historia a un sistema en el que se prioricen las intervenciones en base a su grado de recomendación.
Un saludo
Hola Alberto; gracias por tu comentario. Conozco SNOMED (hice la formación básica) me sorprende que ofrezca tantas variantes de un mismo problema pero comprendo que si se relaciona con tantos catálogos puede tener ese resultado.
EliminarMi entrada trataba de ser una llamada de atención; más allá de usar la IA como ayuda en el diagnóstico y terapéutica creo que en gestión también se podría usar para hacer objetivos reales adaptados a las plantillas disponibles o, mejor aún, adaptar las plantillas a las necesidades que los datos nos dicen que tiene la población.
Ah; y me llama poderosamente la atención que se pongan como objetivos % de pacientes con tal o cual patología a los que se les realizan los protocolos indicados... no es para nada lo mismo en un cupo con 1500 cartillas que uno con 350...